Hledat
Poslední téma
PC Hra | Terraria
3 posters
Strana 1 z 1
PC Hra | Terraria
Popis
Tato hra je na stylu Minecraft. Jen je tam jeden velký rozdíl a to že je Terraria 2D
Terraria je země plná dobrodružství! Země plná záhad! Země, kterou si sami vytvoříte, ubráníte, a užijete si v ní spoustu zábavy. Vaše možnosti jsou neomezené, jste akční hráč s prstem nervózně položeném na spoušti? Mistrovský stavitel? Sběratel? Objevitel? Pro každého je tu něco.
Pěkné na počtení
Právě jsem dva kilometry pod zemí a dávám si na čas. Sedím na kameni, za zády odpočívá po čertech rozpálený krumpáč a v torně už je něco kil narubaného zlata a rubínů. Musím na chvíli zvolnit, dohodnout s rukama pakt o nefachčení. Odpočívám. Ale taky dávám pozor. Nesmím si otřít obličej špinavou dlaní, naposledy jsem si takhle zadřel do zpoceného čela kamennou drť, a to bych nikomu nepřál. Snad ani těm netopýrům, co se v dálce evidentně rojí na zteč. Tahám z torny meč a nebojím se. „No tak, slepí přátelé,“ pobízím je. Má zbraň je drobena vzácným meteorickým prachem. Přestávka skončila…
…A tak tam stál, jednou rukou se držel útesu a dva tisíce metrů pod kvetoucími jilmy máchal mečem proti hejnu ohnivých tvorečků, které nikdy předtím neviděl a cedil při tom do svého hrtanu nedýchatelně řídký vzduch. Potil se a sípal. Zespod se mu za to smál snad sám Satan, protože ještě jeden skok dolů, do poslední sloje těch katakomb a objala by jej všespalující rudá láva. Ale měl štěstí, vybojoval si život. Avatar z Terrarie zasunul meč a už ví, jak to vypadá na odbočce cesty do středu země. Do svého deníku napsal další vzácné řádky poznání. Jules Verne by zíral…
Host do domu
Bossové jsou ve hře skutečně tuzí, mají obvykle o mnoho životů více než vy, a abyste proti nim skutečně uspěli, nestačí se jen oblékat do dobré zbroje a mít kolem břicha pásek z bomb. Měli byste mít i dobré rodinné zázemí. Ve hře vám ho dopřeje několik spřátelených NPCček. Hlavně ony vyžadují v pokročilejších fázích hry dobrý přístřešek, protože se nevyvíjí a jsou velmi zranitelná, a tak vlastně nutí hráče, aby občas skutečně stavěl, protože jinak by se o bydlení prakticky starat nemusel.
NPCčka potřebují střechu nad hlavou a cítit se pod ní dobře, takže jim vyrobíte stůl, židli, lustr a třeba nějakou tu květinu do vázy. Kromě zdravotní sestry jsou nejdůležitějšími společníky demoliční muž a obchodník. Ten první nabízí velmi účinné bomby a dynamit k odstřelování zeminy i potvor, ten druhý dodá, po vzájemném obchodování se surovinami, peníze.Potřebujete je k pořizování právě oněch dynamitů, nebo také lahviček ze zdravím či některých lektvarů, které si sice můžete míchat sami, ale je na každém, zda se s nimi chce pachtit, nebo si ty jednodušší rychle koupí.
Hledám Partnera
Celý koloběh Terrarie, tedy boj, hledání surovin a bydlení spřátelených postaviček vydrží bavit do té doby, než zjistíte, že není tak úplně ideální být na všechno sám. Tedy bez dalšího avatara, ovládaného jiným člověkem. A v tom momentě dostává hra další význam, neboť nabízí kooperativní multiplayer. Ten je však zároveň i jednou z bolestí hry, protože Terraria podporuje pouze hru přes internet, a tak si kamaráda musíte hledat po síti.
Mnohem jednodušší a schůdnější variantou by byl co-op dvou hráčů u jednoho počítače, leč takovou možností hra neoplývá. Je to škoda, neboť Terraria se ve skutečnosti hodně podobá starým plošinovkám z osmdesátých let, založeným na hře dvou hráčů se dvěma gamepady. Tady po úpravě hlasitě voláme.
Na co jsem zas kliknul?
Skutečně velkým problémem hry je ale interface, na který se tedy zvyknout nedá. Alespoň u mě takový moment nenastal. Ovládání i přes svoji jednoduchost vyžaduje poměrně dlouhé osvojování všech svých aspektů a osobně jsem si nikdy nezvykl například na klouzavý pohyb postavy, způsobující zbytečné pády za smrtí, a nikdy jsem si ani nebyl schopen uspořádat klávesy tak, abych rychle a účinně měnil zbraně dle aktuální potřeby. Dám příklad.
Je třeba velmi obtížné sbírat meteoritickou rudu v místě jejího dopadu, protože kolem ní létají meteorické hlavy a ty nepřestanou útočit, dokud veškerou rudu nesesbíráte. Vtip je v tom, že krumpáč není zrovna ideální zbraní, a tak jej střídavě musíte měnit za meč v inventáři, a to znamená buď klikat do slotu a ztrácet tak na chvíli míření, anebo rolovat kolečkem myši, kdy se ale zas v rychlosti netrefíte a po příšeře mrštíte třeba kytku. Prostě bych uvítal dva defaultní sloty pro krumpáč a zbraň, které by se ovládaly levým a pravým tlačítkem myši. To ale Terraria nemá. Škoda.
A mohl bych psát dál o tom, v čem by se měl interface zlepšit. Měl by umožnit kupříkladu intuitivní otáčení a bourání nábytku v domě; měl by dovolit prodávat obchodníkovi i materiál, který je momentálně schován v truhle na jiném místě; měl by též umožnit, abych semínko houby skutečně zasadil do hlíny a ne ho jenom vyhodil pryč z inventáře; měl by v batohu inteligentně seskupovat totožné předměty, protože jsem dosud nepochopil algoritmus, podle kterého to hra někdy udělá a jindy ne.
Nelze odolat
Nakonec však Terraria neobsahuje problém, který by mi zkazil zážitek z hraní a na ty drobnější mušky nakonec stačí mucholapka shovívavosti. To je jasné konstatování. Přeci jen hrajete hru za tři stovky, a i díky tomu nakonec můžeme pozitivně prohlásit, že je Terraria skvělá hra pro každého.
A máte-li na síti nějakého šikovného parťáka, čekejte maximální zážitky. Prodolovat se Terrarií skrz naskrz prostě znamená objevit něco skoro už nevídaného. A sice hratelnost. Terraria sice není bez chyb, ale na druhou stranu je stále tak dobrá, že vlastně nemá ani žádnou relevantní konkurenci. Tak tedy po hornicku: Zdař Bůh!
Já osobně si myslím že tato hra je celkem suprová. Jestli si myslíte že jsem to ani nečetl tak četl a nejaky ten odstavec me i dostava jak je to dojemné a nebo taky ne. No shrnu tu. koho Terraria zajímá tak doporučuji přečíst je v tom obsažen i nejaký ten příběh. dekuji že jste si to přečtli.
Tato hra je na stylu Minecraft. Jen je tam jeden velký rozdíl a to že je Terraria 2D
Terraria je země plná dobrodružství! Země plná záhad! Země, kterou si sami vytvoříte, ubráníte, a užijete si v ní spoustu zábavy. Vaše možnosti jsou neomezené, jste akční hráč s prstem nervózně položeném na spoušti? Mistrovský stavitel? Sběratel? Objevitel? Pro každého je tu něco.
Pěkné na počtení
Právě jsem dva kilometry pod zemí a dávám si na čas. Sedím na kameni, za zády odpočívá po čertech rozpálený krumpáč a v torně už je něco kil narubaného zlata a rubínů. Musím na chvíli zvolnit, dohodnout s rukama pakt o nefachčení. Odpočívám. Ale taky dávám pozor. Nesmím si otřít obličej špinavou dlaní, naposledy jsem si takhle zadřel do zpoceného čela kamennou drť, a to bych nikomu nepřál. Snad ani těm netopýrům, co se v dálce evidentně rojí na zteč. Tahám z torny meč a nebojím se. „No tak, slepí přátelé,“ pobízím je. Má zbraň je drobena vzácným meteorickým prachem. Přestávka skončila…
…A tak tam stál, jednou rukou se držel útesu a dva tisíce metrů pod kvetoucími jilmy máchal mečem proti hejnu ohnivých tvorečků, které nikdy předtím neviděl a cedil při tom do svého hrtanu nedýchatelně řídký vzduch. Potil se a sípal. Zespod se mu za to smál snad sám Satan, protože ještě jeden skok dolů, do poslední sloje těch katakomb a objala by jej všespalující rudá láva. Ale měl štěstí, vybojoval si život. Avatar z Terrarie zasunul meč a už ví, jak to vypadá na odbočce cesty do středu země. Do svého deníku napsal další vzácné řádky poznání. Jules Verne by zíral…
Host do domu
Bossové jsou ve hře skutečně tuzí, mají obvykle o mnoho životů více než vy, a abyste proti nim skutečně uspěli, nestačí se jen oblékat do dobré zbroje a mít kolem břicha pásek z bomb. Měli byste mít i dobré rodinné zázemí. Ve hře vám ho dopřeje několik spřátelených NPCček. Hlavně ony vyžadují v pokročilejších fázích hry dobrý přístřešek, protože se nevyvíjí a jsou velmi zranitelná, a tak vlastně nutí hráče, aby občas skutečně stavěl, protože jinak by se o bydlení prakticky starat nemusel.
NPCčka potřebují střechu nad hlavou a cítit se pod ní dobře, takže jim vyrobíte stůl, židli, lustr a třeba nějakou tu květinu do vázy. Kromě zdravotní sestry jsou nejdůležitějšími společníky demoliční muž a obchodník. Ten první nabízí velmi účinné bomby a dynamit k odstřelování zeminy i potvor, ten druhý dodá, po vzájemném obchodování se surovinami, peníze.Potřebujete je k pořizování právě oněch dynamitů, nebo také lahviček ze zdravím či některých lektvarů, které si sice můžete míchat sami, ale je na každém, zda se s nimi chce pachtit, nebo si ty jednodušší rychle koupí.
Hledám Partnera
Celý koloběh Terrarie, tedy boj, hledání surovin a bydlení spřátelených postaviček vydrží bavit do té doby, než zjistíte, že není tak úplně ideální být na všechno sám. Tedy bez dalšího avatara, ovládaného jiným člověkem. A v tom momentě dostává hra další význam, neboť nabízí kooperativní multiplayer. Ten je však zároveň i jednou z bolestí hry, protože Terraria podporuje pouze hru přes internet, a tak si kamaráda musíte hledat po síti.
Mnohem jednodušší a schůdnější variantou by byl co-op dvou hráčů u jednoho počítače, leč takovou možností hra neoplývá. Je to škoda, neboť Terraria se ve skutečnosti hodně podobá starým plošinovkám z osmdesátých let, založeným na hře dvou hráčů se dvěma gamepady. Tady po úpravě hlasitě voláme.
Na co jsem zas kliknul?
Skutečně velkým problémem hry je ale interface, na který se tedy zvyknout nedá. Alespoň u mě takový moment nenastal. Ovládání i přes svoji jednoduchost vyžaduje poměrně dlouhé osvojování všech svých aspektů a osobně jsem si nikdy nezvykl například na klouzavý pohyb postavy, způsobující zbytečné pády za smrtí, a nikdy jsem si ani nebyl schopen uspořádat klávesy tak, abych rychle a účinně měnil zbraně dle aktuální potřeby. Dám příklad.
Je třeba velmi obtížné sbírat meteoritickou rudu v místě jejího dopadu, protože kolem ní létají meteorické hlavy a ty nepřestanou útočit, dokud veškerou rudu nesesbíráte. Vtip je v tom, že krumpáč není zrovna ideální zbraní, a tak jej střídavě musíte měnit za meč v inventáři, a to znamená buď klikat do slotu a ztrácet tak na chvíli míření, anebo rolovat kolečkem myši, kdy se ale zas v rychlosti netrefíte a po příšeře mrštíte třeba kytku. Prostě bych uvítal dva defaultní sloty pro krumpáč a zbraň, které by se ovládaly levým a pravým tlačítkem myši. To ale Terraria nemá. Škoda.
A mohl bych psát dál o tom, v čem by se měl interface zlepšit. Měl by umožnit kupříkladu intuitivní otáčení a bourání nábytku v domě; měl by dovolit prodávat obchodníkovi i materiál, který je momentálně schován v truhle na jiném místě; měl by též umožnit, abych semínko houby skutečně zasadil do hlíny a ne ho jenom vyhodil pryč z inventáře; měl by v batohu inteligentně seskupovat totožné předměty, protože jsem dosud nepochopil algoritmus, podle kterého to hra někdy udělá a jindy ne.
Nelze odolat
Nakonec však Terraria neobsahuje problém, který by mi zkazil zážitek z hraní a na ty drobnější mušky nakonec stačí mucholapka shovívavosti. To je jasné konstatování. Přeci jen hrajete hru za tři stovky, a i díky tomu nakonec můžeme pozitivně prohlásit, že je Terraria skvělá hra pro každého.
A máte-li na síti nějakého šikovného parťáka, čekejte maximální zážitky. Prodolovat se Terrarií skrz naskrz prostě znamená objevit něco skoro už nevídaného. A sice hratelnost. Terraria sice není bez chyb, ale na druhou stranu je stále tak dobrá, že vlastně nemá ani žádnou relevantní konkurenci. Tak tedy po hornicku: Zdař Bůh!
Já osobně si myslím že tato hra je celkem suprová. Jestli si myslíte že jsem to ani nečetl tak četl a nejaky ten odstavec me i dostava jak je to dojemné a nebo taky ne. No shrnu tu. koho Terraria zajímá tak doporučuji přečíst je v tom obsažen i nejaký ten příběh. dekuji že jste si to přečtli.
DJdennyCz- Zelenáč
- Počet příspěvků : 13
Registrace proběhla : 05. 01. 13
Věk : 26
Bydliště : Plzeň
:)
Dík moc , ty si vše čteš celé ?
DJdennyCz- Zelenáč
- Počet příspěvků : 13
Registrace proběhla : 05. 01. 13
Věk : 26
Bydliště : Plzeň
Postřehy
Musím pochválit dobrou recenzi a přidávám pár svých postřehů. Asi by bylo lepší věnovat bossům více než jednu větu přece jenom, jak jsi sám napsal, jsou opravdu tuzí a mají o mnoho životů více, osobně jsem ve hře měl velké problémy s bossem Wall of Flesh a The Twins. Dále jsi psal o interfacu, který mě nedělal vůbec žádné problémy a tvůj problém se změnou zbraní jsem v pohodě vyřešil používáním klávesy Shift, která při stisknutí a držení klávesy změní nástroj podle toho na čem máte nastavený kurzor, na dřevu zvolí sekeru, na kameni krumpáč, blok vedle zdi zvolí louč, atd. V tom že hra co.op je lepší máš úplnou pravdu, líbí se mi možnost vidět pozici spoluhráčů a boj s bossema je hned lehčí. Toto je můj první příspěvek tak doufám že jsem nenasekal spousty chyb a neplácal úplné blbosti.
vencmarek- Zelenáč
- Počet příspěvků : 1
Registrace proběhla : 06. 01. 13
Věk : 26
:)
Konečně aspoň nějaká kritika To je tu poprvé.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
:)
dík , , doopravdy je to tu poprvé
DJdennyCz- Zelenáč
- Počet příspěvků : 13
Registrace proběhla : 05. 01. 13
Věk : 26
Bydliště : Plzeň
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|
Sat Feb 01, 2014 9:24 pm pro Nuke928
» Registrace | JohnyCraft
Thu Dec 26, 2013 12:38 pm pro Nuke928
» Spolupráce | Moneyak
Sun Dec 22, 2013 2:01 pm pro Nuke928
» PC Hra | Call of Duty: Modern Warfare 2
Mon Aug 19, 2013 2:00 pm pro Pebuscus
» PC Hra | Call of Duty: Black Ops 2
Mon Aug 19, 2013 1:47 pm pro Pebuscus
» PC Hra |Heroes & Generals
Fri Aug 09, 2013 4:45 pm pro MD GAMES
» PC Hra | Star Wars: The Old Republic
Fri Aug 09, 2013 4:43 pm pro MD GAMES
» PC Hra | Blacklight Retribution
Fri Aug 09, 2013 4:42 pm pro MD GAMES
» PC Hra |Dead Island
Fri Aug 09, 2013 4:40 pm pro MD GAMES